Bakgrund

tisdag 8 maj 2012

Frågesport ...

Jag har fått ett uppdrag av Maria.
Jag ska alltså svara på lite frågor och det kan behövas såhär i bistra blogginläggstider.

Det var rent utav upp-piggande ... Tack Maria!  =)

Frågorna börjar!

 Vad gör dig glad?
Mina barn gör mig glad. Rent spontant? Ja då är det sol, pengar, mina barn, vänner, snälla ord och min pojkvän. Jag blir glad av mycket- men ändå lite ... Alltså små saker gör mig glad. Mest vänliga ord faktiskt och leenden.


Vad (hos dig själv) är du mest stolt över?
Ja det är en svår fråga. Jag tycker inte så mycket om mig själv och jobbar med det och i och med det har jag svårt att hitta något. Men om jag ska säga något- så är jag en bra lyssnare. Om jag är stolt över det alla gånger, det är jag inte- för många gånger vill jag bara att personerna ska hålla klaffen och vill bara vända mig om och gå ... men det är väl ändå en rätt så bra egenskap. Ja inte vända mig om och gå- men att inte bara framhäva sig själv, även om det också är viktigt- ibland. Ja dubbeltydigt blev det här OCH svårt ... ska fundera lite till, medans jag svarar på resten ...

10 timmar senare: Jag säger att jag är en bra vän.
Det är jag stolt över !!

Vad är du rädd för?
Krig. Att komma ifrån mina barn under ett krig eller att åka med en bil och rulla över kanten ner i vatten. Inte komma ut ifrån bilen och att barnen är med däri ...  Jag är också rädd för att mina nära ska få en svår sjukdom som cancer och dö.



Vad är det bästa du gjort i ditt liv?
Herregud vilka frågor. Frågor som jag måste tänka till med. Mycket bra! Vad är det bästa jag gjort i mitt liv? Ja, det kan vara saker som att jag kämpat/ kämpar för mina barn. Att jag studerade i vuxen ålder till två yrkesutbildningar och att jag tagit körkort.



Vad går du aldrig hemifrån utan?
Mitt lypsyl/ läppglans.
( Bella Montazami ;-)



Vad gör du när ingen ser?
Pillar mig i näsan.



Vad gör dig arg?
Orättvisor. Folk som tror sig veta bättre- som inte kan se sina egna svagheter och erkänna dom. 



När grät du senast?
Två tre veckor sedan, när en person ringde ifrån kommunen och ville utreda en utredning. Tror jag har gråtit något litet efter det, men bara för att jag ville gråta och då gick det inte så bra ... men några tårar klämde jag nog fram. 


Har du gjort något som du tror att ingen annan gjort och i så fall vad?
Kissat på en buss?  (Ja året var 1986 så det är preskriberat och inget jag är stolt över.)


Om du bara fick äta en enda sak för resten av livet - vad skulle det vara?
Det första jag tänker på är underdelen på en BIG MAC, men sen så börjar jag må illa. . . och börjar återigen tänka på vaddå? Jo. ÄGG. Fast det är ju inte gott i längden, men vad är det egentligen? Ja. Vi tar räksmörgås då, så är det lite av varje på den. . . GOOOTTTTT!


Vem skulle du aldrig släppa in i ditt hem och varför?
Ja det kan jag inte skriva här med tanke på rikets säkerhet och andra familjeförhållanden, men men ... vissa som kan förstå kan ... ja, förstå och räkna ut att det handlar om XXXXXXX - XXXXXXX - XXXXXXXXXXX

3 kommentarer:

  1. Du är den första som vågat svara på fråga 9 - bra där!
    Hahaha - kissat på en buss - hur full var du då?? ;)
    Sen glömde du ju att du skulle hitta på 11 nya frågor och skicka iväg till 11 andra...

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Kom till att tänka på att jag oxå gjort något på en buss som jag tror att ingen annan gjort.
    Jag och min kompis hade druckit lite för mycket och när vi satt på bussen vek hon sig dubbel för att vila en stund. Jag lutade mig över henne för att kolla hur det var med henne och överfölls av en akut våg av illamående som resulterade i att jag KRÄKTE henne i nacken!! Det har förhoppningsvis ingen annan gjort.....

    SvaraRadera
  3. Jag var 15 år och året var nog 1987 nu när jag tänker efter. Haha. Kan ha varit en av de första hemska fyllorna och vi skulle från Göteborg till Kinna tror jag.

    Åh fy... haha... ja den var nog lika illa den som du berättade om. Hahaha.

    Ha det gott !!

    SvaraRadera